I apologize

för alla stavfel som smög sig in i förra inlägget. Det blir visst så när man är dålig på att skriva blogginlägg har jag hört! :)

Halva helgen avverkad

och det är inte alls mig emot, inte när man har jobbhelg!Idag har det dock varit ganska angenämt att jobba, få patienter och inte mycket avancerat att pula med. Nu väntar lite kvällsjobb imorgon, samt ett dagspass på måndag, därefter väntar ääääntligen min lediga dag, då ska det njutas!!

Efter jobbar idag (slutade 16) kilade jag ner en runda på stan, i princip allt var ju stängt, så jag fick gå på Åhléns, som faktiskt var öppet. För att stilla mitt shoppingbegär kilade jag inom blomterlandet på väg hem, och införskaffade diverse blommor till balkongen. Ingen aning om vad de heter, men rosa och fina var de allihopa :).

Imorgon innan jobbat har jag tänkt släpa med mig älsklingen på stan en runda, inte alls dumt. Han befinner sig för övrigt "hemma" i skåne idag, och jag är inte ALLS avundsjuk *hosthost* ;)Nåja, nu sitter jag och funderar på vad jag ska fixa till kvällsmat, har ingen fantasi, men jag är grymt sugen på räkor, så det kanske det blir.

Återkommer så snart jag kan. Måste tillägga att ni tyvärr har en riktigt mupp-dator, vet inte vad som hänt, men den fungerar bara som den ska ungefär var 20:e gång. Vet inte om den har blivit åskskadad eller nåt sådant, för den vill inte starta/alt startar om sisådär 3000 gånger innan man väl kommer in i datorn. Knäppt!Nåja, vi hörs!

Massa kramar till er sötnosar!

På plats...

i den nya staden är vi äntligen. Eller, egentligen har vi ju bott i Växjö i tre veckor, fast idag är första dagen utan en massa flyttkartonger och annat skräp överallt. Hittills har vi inte sett alltför mycket av staden, de gångna helgerna har spenderats nere i skåne, dels för städning av gamla lägenheten, men också midsommarfirande och annat mys med våra underbara vänner.

Denna helgen vankas endast jobb, men imorgon kväll hinns det i alla fall med lite mys med honey. Nästa helg åker v till Göteborg och ska ha en underbar helg tillsammans med mina syskon, åhh, vad jag längtar!Igår kväll var jag & honey hemma hos Sara & Gunnar. Sandra var också där och det bjöds på tacos (som bara är sååå gott!!) och sen hade jag fixat en vit chokladcheesecake som var uppskattad!:)

Annars rullar det mesta på som vanligt, min extrema hemlängtan har börjat lägga sig något och saknaden efter tryggheten i Kristianstad har dämpats lite. Trots detta längtar jag ändå tills den dag då vi flyttar "hem" igen till allt underbart i Skåneland.

Appropå Kristianstad så kommer vi ju hem på visit om t vå veckor för lite Kristianstadsdagar och shopping på nova/centersyd - inte alls dumt.

Nu ska jag nog lite snabbt slänga i mig någon mat och sedan ta en liten runda på stan innan jobbet - det är ju trots allt löning idag - och lönen var ovanligt rejäl för att vara min - sjuksköterskelön - denna gången :)

Ha en underbar helg sötnosar!denna gången lovar jag inte att jag ska uppdatera snart igen, för varje gång jag gör det så glömmer jag ju bort bloggen helt. Men okejdå, jag skriver snaaaart igen, och tänkte försöka lägga upp lite bilder på vår lägenhet som vi bor i just nu.

Kramkram


RSS 2.0