Snart helg

eller åtminstone lill-lördag!:). Jobbar kväll idag, och sedan ett par dagpass, sen är det helg!:)På fredag blir det hemmamys god mat och lite vin tillsammans med honey!På lördag styr vi kosan ner till skåne för att fira lillebror som fyller år!:)Såå härligt att få samlas allihopa för en gångs skull. :)

I torsdags efter jobbet hade jag & Terese mys på stan, inte alls dumt, god fika och massa prat. Tidig uppstigning på fredagen och sedan åkte jag ner till skånelnad-som vanligt- för att ha en underbar dag tillsammans med mina favoriter T & E i Malmö. Kvällen avslutades med smaskig wokbuffé ¨på Rosegarden med älsklingen, T & E, härligt!

Lördagen började med mysfrukost hos svärmor & svärfar tätt följt av ett besök på stan med honey. Vid lunchtid fick jag kasta mig i bilen och köra de 14 milen till jobbet. Sen var det jobb lördag, söndag och måndag. Igår var jag ledig och städade en del här hemma, jäklar vad snyggt det blev i köket!:)

Nu ska jag nog försöka göra mig i ordning. Så- Time to go!

Kram & Hej

Nu börjar vi om på ny kula (version 512)

Ja, nu ska jag faktiskt börja blogga på allvar, jag tycker det är så underbart att läsa andras bloggar, och då får jag väl för sjutton få tummarna ut och skriva lite själv. Mycket har hänt sedan sist, tror jag. Vi jobbar och står i som vanligt, även om jag idag faktiskt råkar vara ledig. "I all hemlighet " har vi planerat kommande flytten, ja, för nu kommer den snart att ske. Hemlighet & hemlighet förresten, men det är som så att det inte är officiellt för riktigt alla, t e x jobbet :). Nåja, idag har vi fått bekräftat att vi fått den finfina lägenheten vi varit och tittat på, och åh, vad jag tror att vi kommer trivas. I veckan som varit har det varit fullt upp, massa jobb, en mysfika tillsammans med två underbara tjejer på jobbet, Terese & Lina, fler sådana fikor kommer det garanterat att bli!:). Sen var vi nere i Karlskrona i lördags, bara jag & älsklingen och hade det underbart mysigt. Vi shoppade lite, fikade, strosade omkring på stan & på underbara Stumholmen och sen kollade vi såklart på vårt kommande boende. Därefter blev det en biltur till skåne & våra underbara vänner för intag av god mat och gott vin!:)Där stannade vi tills igår kväll för att sedan bege oss hemmåt igen. 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Ahhhhh, nu ringde de från jobbet, jag behövdes där i eftermiddag, så det blir ingen ledig dag för mig. Nu ska jag minsann övertala dem att bli ledig på torsdag istället, finfint i så fall, för då är jag ledig torsdag & fredag, inte illa!:).    

Nu måste jag nog svira om och sådär inför jobbet, inte alls vad jag planerat, men så kan det vara!:)

Ha en underbar vecka!Kramkram, jag återkommer snart!:)

RSS 2.0