I'm back!

Ja, det är jag sannerligen. Har totalt legat på latsidan med bloggandet och kommenterandet i jul. Julafton spenderades först hos pappsen i Åhus där vi tog en lång, mysig promenad nere vid stranden, med fika och varm choklad, jammy!:)Därefter var det dags för lite mat, "dopp i grytan" som är en tradition vi tagit med oss från Stockholm, och såklart, julskinka. Efter julklappsutdelning och lite mys satte vi oss i bilen och for till Viby och älsklingens föräldrar. Vi åt massa julmat och pratade och hade det supermysigt! Efter en lååång promenad i mysiga Viby kom tomten med himlans massa paket. Efter dettavar det dags för massa julgottis och vid ett-tiden begav vi oss hemmåt mot söder igen.

Juldagen spenderades hemma, då vi laddade upp inför kvällens utgång. Sandra kom upp till oss redan vid fem då vi gick och handlade till den obligatoriska tacomiddagen på juldagen. Sara slöt upp vid sju och sedan var det tacos, vin, musik och massa struntprat hela kvällen. Vid halv tolv gick vi till Grand där vi dansade hela natten lång, kändet det som :).

Annandagen spenderades delvis på stan, bland alla andra galna människor. :) Den 27 var den dag jag längtat massvis efter, då det äääntligen var dags att åka till min mamma!Vi gick på stan, besökte Väla, fikade hos morfar, åt mass god mat och hade det underbart mysigt!Jag önskar att jag kunde träffa mamma MYCKET oftare än vad det blir. Dessutom hittade jag min examensklänning där, en tubklänning som är röd och vit, i siden tror jag, med tyll nertill och rött sidenband i midjan. Nu måste jag bara hitta nåt fint att ha till, funderar på en röd schal (?) att ha över axlarna. Vi är ju trots allt mest inne. 

Sedan har jag spenderat en hel del tid på stan där jag försökt hitta födelsedagspresenter till älsklingen som fyller år idag (eller den 30, det är ju efter midnatt).Imorgon hör jag av mig igen. Dags för sängen!

Massa kramar Line     

Grattis...

till sötaste Miian & hennes man Jonas vill jag bara börja med att säga. Idag föddes då äääntligen deras lilla bebis!Önskar hela familjen allt gott och en underbar jul, som om den skulle kunna bli något annat när man har en liten bebis!:)

Dagarna som gått har jag haft fullt upp. I fredags var det massa mys med S på stan. Vi hittade endel julklappar och tog en mysig fika på teapot, jammy!På kvällen for vi ut till E & T på middag, julgodistillverkning, julfika och massa andra galenskaper!Åhh, jag vet inte nån man kan ha så galet skoj med som med dom!Igår var det granhuggning som stog på listan. Jag är envis som synden när det gäller julgran, så hela familjen fick snällt följa med på en annan självhuggningsplats än den där alla andra hittade sina granar. Men, det hade resultat, för, där var "The One". Ja, jag får medge att den är ganska....stor. Men vad gör väl det, huvudsaken är ju att den gick in, och det gjorde den. Bild kommer sen!:)Efter granhuggning var det dags att ge sig i kast med lussekattsbak och lite annat julbak i Viby hos älsklingens föräldrar. Det var lika mysigt som alltid. Vi bjöds även på middag, som var så god så!:)

Idag ska jag handla ett par julklappar till, vi ska klä granen, handla lite mat till vår julfrukost, göra Jansson och lite annat smått & gott. 

Måste nog kila nu! Ha en underbar lillejulafton!Massa kramar! 

Jullov!!

Nu ikväll börjar jag mitt allra sista jullov, såå skönt med lite ledigt!Idag avverkade jag således min sista praktikdag i hemsjukvården, jag kommer verkligen att sakna arbetet, och min underbart bra handledare Agnetha. Nu ikväll har min pappa & hans sambo varit här på middag och fika, massa mysigt ju!

Nu är jag alldeles för trött för ett bra och längre blogginlägg. Imorgon är det skärpning på den punkten!

Sussa så sött med er sötnosar!Kramkram 


Helgen!

Har varit ganska så lugn. Kommer knappt ihåg vad jag hittat på, hehe. I fredags var det dags för att tvätta, och, oj vad mycket tvätt det var. Det tog hela förmiddagen att få allt tvättat, men galet skönt när det var klart. Strax efter lunch  begav jag mig till Stafvres och bjöd på fika, underbart goda biskvier med chokladtryffel i, jammy!Det var så mysigt att vara där en runda och snacka en massa. Efter det blev det ett besök på stan, där jag träffade underbara T. Vi gick runt och köpte lite julklappar och tog en fika på teapot. Sen stack vi hem en runda till henne och gick en lång promenad med hennes helt underbara schäfer.

På kvällen hade jag & honey planerat tacos, åhh, det är såå gott. Jag skulle nog kunna äta det precis hur ofta som helst...!:) I lördags fixade jag med julkort och bakade och lite sånt, minns inte riktigt. Igår var det dags att städa och pula med lite saker här hemma.

Idag var det den allra sista examinationen, och den var godkänd, så nu kan jag i princip glida runt i en månad!:)nu på eftermiddagen har jag och älskling gått på stan och fixat några mer julklappar. Ikväll blir det mest mys, tror jag. Jag ska nog försöka slutföra albumet från semestern på Rhodos också, om jag orkar...! :)

Förresten, tilläggas bör att jag längtar enormt mycket efter töserna nu, kom hem!!!Det är galet tråkigt att ha sina underbara kompisar på annan ort och plugga, men i jul kommer de hem. Då väntar både mysfika och klackarna i taket på grand!:)

Nu ska jag nog ge mig i kast med albumet!Vi hörs snart igen! Kramkram!

Smart...

ibland undrar jag var min hjärna är. Jag är allergisk mot ägg och väldigt van vid detta. Konstigt nog är honey den som är bäst på att ha koll på läget att saker inte innehåller ägg. Jag var nere själv på Maxi och skulle handla lite till bakningen. Sara Bernhardbakelser var tanken att det skulle bli. Jag planerade att ha min äggersättning i, bara för att kunna äta dem själv också. När jag då börjat med bakningen, jo, då upptäckter jag att jag fått med mig nån konstig mandelmassa hem, givetvis innehållande en massa ägg. Slängde skiten i soptunnan och cyklade till Maxi - igen. Upptäckte där att jag tagit den enda mandelmassan som innehöll ägg - jag är så grym!:)

Nu har jag i alal fall fått ihop bottnarna på bakelserna och ska alldeles strax fixa chokladtryffeln som ska va i mellanlagret. Jammy!Nu vill jag att de ska vara klara. :)Håller samtidigt på att sätta in bilder lite fint i våra nya album som jag köpte idag. Det blir finfint!

Nu ska jag ge mig i kast med bakningen igen! Sussa så sött! 

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

och så blev det inte idag. Inte alls. Rent ut sagt har jag haft en skitdag idag. Men nu kan det bara bli bättre!:)Ska kila ner på stan och hämta ut våra foton som kom idag, och köpa ett par fina svarta album. Sen får det bli maxi, som vanligt...! :)

Hoppas ni får en fin kväll. Det vill jag ha!:)

Kramkram 

Underbaringar

Är precis vad ni är!Ni är få, men trogna läsare av min lilla blogg och era kommentarer gör mig såå glad!:)Ibland är jag dökass på att svara, men det beror på att jag haft fullt upp konstant känns det som. Nu är det glidarliv som väntar ett tag framöver, finfint!

Nu ska jag snart skjutsa älsklingen till skolan, och invänta att världens bästa T vaknar så jag kan åka dit och ha underbar mys - och bakdag!Ska försöka fånga dagen i lite bilder!kan inte lova nåt,men väl. värt ett försök. Hoppas för övrigt att våra framkallade foton kommer idag så jag kan börja pula med att sätta in dem i album imorgon. Skönt att äntligen tagit tag i framkallning. Vi har nog framkallat foto 1 gång på snart 6 år, liiite illa!:)

Ha en mysig torsdag med er! Kramar Line


Hjälp!

Sitter & försöker författa en önskelista, men har ingen fantasi. Någon som vill hjälpa till?:)Svärmor och svärfar önskar att få tillgång till önskelista så snart som möjligt...hehe!:)

Att kunna pusta ut...

och känna att man gjort ett bra jobb, åhh, vad underbart det känns. Har idag avverkat mitt praktiska prov och det gick jättebra!Fick i princip högsta betyg på alla bedömningspunkterna. Oj, det lät nästan som jag ville skryta, men det var inte alls min mening. Jag känner mig bara så nöjd och glad.

Var även en snabb runda inom min "gamla" praktik och hälsade på. Oj, vad mysigt det var att träffa på alla igen, om så bara för en liten stund. Vi har planerat in ett besök dit på fredag, då jag ändå är ledig.Jag tänkte fixa lite fika och ha med mig, mys!

Imorgon ska jag åka till världens bästa T och baka. Vi ska julbaka utav bara den. Riktigt vad vi ska baka vet jag inte, mer än mandelmusslor och lussekrans, Men smaskigt och ypperlkigt trevligt kommer det bli. Nu ska jag försöka röja lite här hemma, och boka en tvättid. Åh, vad jag läntar till man har en egen tvättmaskin. Nu när det samlat så mycket tvätt drar man sig nästan för att tvätta, men har man knappt några trosor kvar har man knappast nåt val!:)

Ha en fortsatt mysig dag! Kramkramkram 

Lite nervöst

Tidig morgon igen och en liten känsla av nervositet har bosatt sig i magen. Idag är det nämligen dags för mitt praktiska prov, och jag har ju ingen aning om vad de har planerat för mig. men det ska bli såå skönt att få det gjort oavsett var det är. Efter detta har jag bara opponeringen på måndag, sen är jag i princip färdig. bara resterande praktikdagar kvar, såklart.

Trist att jag skulle bli nervös nu, det brukar jag faktiskt väldigt sällan bli. Men det SKA gå bra!Om bara nervositeten släpper när jag väl är på plats ska jag väl reda ut det!

Återkommer med en längre blogg senare idag!ha en finfin onsdag med er!

Kramkram

Nattinatti!

Nu tänkte jag hoppa i säng, är såå galet trött!Har haft en underbart mysig kväll med honey!Och gött att Marie vann idol, min favorit!Givetvis är Amanda galet grym, men jag antar att man kommer höra massor av henne i framtiden!:)Hoppas ni haft en mysig fredag!

Imorgon väntar en runda på stan inklusive en fika med underbara T för att fira tentan!Jag ser verkligen fram emot det!!:)

Sov så sött! Kramkram!

Allra sista tentan godkänd...

voch herregud, vad jag är lättad idag!Fick äääntligen svar på att sluttentan är godkänd, så hemskt nervös som jag varit. Det hade inte varit skoj att behöva sitta och göra omtenta på 3 års studier på fredag!Så, ikväll blir det massa mys med älsklingen, trerätters och idolfinal, det blir grymt!:). Detta är för övrigt första helgen på evigheter när jag inte behöver läsa nåt eller skriva på något arbete - alls!Det känns verkligen konstigt, men sjukt skönt!

Annars har jag det bra på min nya praktik, saknar Stafvres väldigt mycket och ser fram emot att få komma tilbaka dit om några veckor. men jag lär mig mycket i hemsjukvården också. Nu sitter jag mest och väntar på att honey ska komma hem från gymmet, jag är fortfarande på tok för förkyld för att besöka det stället.

Hoppas ni har en underbar fredag!Jag hör av mig snart igen!

Massa kramar från en lycklig Line

Ingen rast och ingen ro!

känns det i alla fall som. Men förhoppningsvis blir det lite lugnt efter fredag, då vi både fått tentaresultat och har lämnat in arbetet, det allra sista!:)Jag kan bara inte fatta det. Kom nyligen hem från min praktik, så nu tar jag bara det lite lugnt. Så fort älsklingen kommit hem från däckfirman ska jag bege mig till T och skriva mer på arbetet och snacka lite skit. Imorgon är jag "ledig" och ska fortsätta med arbetet igen.

På fredag väntar världens mys med honey, trerätters middag och idolfinal, inte helt fel!:)

Nu måste jag nog slänga i mig lite mat!

Ha en fortsatt fin tisdag!Kramkram

Nu var det dags...

för den där obligatoriska förkyldningen som alltid tycks dyka upp under hösten. Jag har nästan börjat tro att jag skulle bli skonad i år, men icke!Drabbades av smygande halsont redan igår som gör ännu mer ont idag. Och öronen gör lite småont de också. Undrar om jag ska ådra mig halsfluss eller öroninflammation, nåt av det brukar det alltid bli. Och jag som börjar min nya praktik imorgon, får hoppas att iaf rösten är som det ska imorgon!:) Nåja, nu ska jag inte klaga mer. Gårdagen var väldigt mysig. Hela förmiddagen höll jag och katterna (mest jag, om jag ska vara ärlig) på med att göra lite adventsfint, alla adventsstakar och stjärnan kom upp i fönstrena. Julgardinerna var ju redan uppe. Lite juldukar plockades fram och andra dekorationer gjordes vid. 

Sedan kände jag mig ganska så nöjd och unnade mig en liten runda på stan. Hittade dock inget intressant, konstigt nog!:)Men idag kommer mina svärföräldrar och svägerskor hit, vi ska gå på "markanden" och kolla lite på stan. Som belöning väntar det glögg och lussekatter, samt pepparkakor med mögelost, jammy!

Gårdagskvällen spenderades i Everöd där vi firade underbara T´s födelsedag, en aning i efterskott. Väldigt trevligt var det i alla fall!Och hon verkade bli nöjd över sina presenter!:) 

Nu ska jag snart gå och fixa lite frukost, om älskling känner för att vakna snart!

ha en underbar första advent med er alla!

Kramkram  

RSS 2.0