Hejhej!

Nu är jag tillbaka, och datorn är i topptrim - jag kan inte fatta hur man kan ha ett sådant datorbegär, men efter tre veckor utan dator höll jag på att bli galen!:)Men nu är den i tryggt förvar igen och jag ska ALLTID vara noga med att dra ut sladden, ifall det nu var åskan som orsakade detta.

Denna helgen har varit helt underbar, i fredags efter jobbet hade jag och honey mys, vi köpte hem sushi och tittade på friidrott, skojskoj!Igår kom våra underbara vänner från Kristianstad upp och hälsade på, såå härligt. Vi var runt i Hovmantorp och i Kosta och sådär och shoppade lite. Sedan åt vi entrocote (?) men potatis i ugn och god sås och sallad. Därefter tog vi oss ut till en underbar ö här i Växjö, eller utanför stan, och fiskade och njöt i solnedgången. Väl hemma igen var det dags för kaffe och cheesecake (med vit choklad och lime), sååå god faktiskt.

Idag har vi alla fyra varit och njutit ute på ön igen, inkluderat fiske, solning, massa bad och picknick. Nu sitter jag och väntar på honey som snart kommer hem. Åhh, jag längtar efter honom. Något jag också längtar till är när vi flyttar till Karlskrona som är planerat inom någorlunda snar framtid. Det är nämligen som så att jag inte trivs - alls- i Växjö, frånsett ute på ön... :). Karlskorna är lite närmre "hem", och känns mkt närmare hemma, är otroligt mycket vackrare och närmare honeys jobb. So, that's our plan.

Men först, en jobbhelg, sedan besök av honeys mamma  pappa helgen därpå, jobbhel helgen därefter, sedan massa mys i skåne helgen efter det, för att lördag morgon veckan därpå styra kosan söderöver och till Sicilien, åhhh, jag vill åka nuuuu!!!

Nu låter det som om mannen är på gång. Vi hörs snart igen!

Kramkramkram

hej igen!

Jag skulle bara säga att jag lever och mår väl. Datorn däremot har fullständigt lagt av och åker in på lagning imorgon. Just nu befinner vi oss hos mina kära svärföräldrar över helgen - mys. Har haft en helt underbar helg hittills. Jag lovar att återkomma så fort vi fått tillbaka datorn igen.

Då minsann ska det läsas ikapp.

Ha det gott!Kramkram

Underbara fredag

ja, en helt underbar dag har det varit. Full rulle, men trevligt och bra på jobbet. Alla under sköterskaor är riktiga klippor!:)Sedan blev det en tur på stan, köpte en söt sommarklänning på rean på Gina, och ett par leggings, mina gamla svarta var såå slitna. Därefter var det bara till att cykla hem, slänga in lite tvätt i maskinen, fara runt med dammsugare och mopp, för att sedan åka och hämta lillebror vid stationen. Sedan körde vi til Maxi, honey lagade mat och vi åt uuunderbart god lasagne. Nu har vi bara slappt, kollat på Jönssonligan och nu är det snart dags för lite blåbärspaj - jammy!

Ha en underbar helg! Det ska vi ha uoppe i Göteborg tillsammans men man och syskon. Ska förövrigt försöka ta ett eller ett par foton :).

Kramkram


Myskväll

Ja, idag blev det en riktig myskväll för mig & honey. Vi körde en bra bit utanför stan och tog oss ut på en ö och hade picknick. Glömde kameran, men tro mig, där var jättefint. God mat, solsken och massa struntprat. Sedan avslutade vi med att plocka lite blåbär för att göra en blåbärspoaj imorgon när min ena bror kommer på besök - mys!

Annars var dagen på jobbet bra, läget var under kontroll och nu är det snart helg!

På återseende!:)

Kramkram

Strul

Nu har jag minsann skäl till att inte ha bloggat på ett par dagar, alltså, giltliga sådana. För datorn har lagt av, jag tror att den har blivit åskaskadad,så den lever sitt eget liv. Men idag kände den för att starta, så vi får se hur länge den vill vara snäll. Igår var jag då äääntligen lite ledig från jobbet, och det blev ett spontanbesök hos mamma. Supermysigt var det i alla fall. Något som däremot inte var så mysigt var resan hem, otrevligheter på tågen från Åstorp till Hässleholm som ledde till polisanmälan och ett enormt obehag. Tack och lov kom min ängel, min underbara vän T och mötte upp mig på stationen i Hässleholm i väntan på att mamma kom och hämtade mig igen. Sen fick jag skjuts hela vägen upp till Växjö och stackars mamma var inte tillbaka i Ängelholm förrän mitt i natten.  Hu, jag riktigt ryser av obehag. Hur kan någon människa bara anse sig ha rätt att göra så mot någon annan?

Nåja, jag lämnar det därhän nu och tänker inte mer i dom banorna. Nu ska jag fixa i ordning det sista och bege mig in mot stan. Sedan väntar kvällsjobb, samt två ynka dagar till, sedan är det äntligen helg!!Och imorgon kväll är det myskväll med honey, jag lääängtar!:)

Take care sötnosar!Kramkram

RSS 2.0