Saknad...

hittade en mysig bild på mig & älskade lillebror som befinner sig i Boston. Sista maj befinner han sig åter på svensk mark, och systeryster lääängtar som en tok efter den dagen. Lillebror hade nog inte varit nöjd över att jag lägger upp en gammal bild på oss i bloggen, men nu är han ju inte här och kan säga något om det!:).

Vi är ju inte direkt lika...

Hittade också en gammal bild på mig & honey. Tror bilden är från förra valborg då vi var i Everöd & grillade ca 30000 grillspätt till 4 pers!:). Men gott som tusan var det! 

 Vad liten jag ser ut. Åhh, nu vill jag har vååååår!:)

Time to go. Måste fixa mat och sminka mig en aning innan det är dags att fara till jobbet. Måste försöka få möjlighet att prata lite med chefen också. Nåja. So long!

Ha en mysig kväll med er!Kramkram

Snart är det helg!!

Ja, vad skönt det ska bli att vara ledig!:) Visserligen har jag inte jobbat sedan fredag förra veckan pga ledighet & sjukdom, men det ska bli såå skönt i alla fall! Idag blir det jobb mellan 14-22. Imorgon 06.45- ca 15.00. Hoppas verkligen på att kunna gå hem i tid en fredag.

Honey ska på anställningsintervju imorgon, så då får vi hålla tummarna som bara den att allt går vägen. Men det betvivlar jag inte det minsta. Petter är så duktig ju!:) Imorgon eftermiddag lutar det åt besök till ikea med älsklingen, pappa & Jane. Vi har i och för sig inte så mycket som vi tänkt införskaffa, men just det brukar ju aldrig vara ett dilemma när man åker till ikea. :)

På lördag väntar först mys-shopping på Nova & Centersyd tillsammans med Toasty. På kvällen är jag & Petter bjudna på middag inklusive melodifestivaltittande i Everöd. Resterande delen av helgen är ännu oplanerad, och så låter vi nog den vara. Nästa helg spenderas på jobbet, eller, i alla fall lördag kväll & söndag morgon. Tack och lov finns det ju utrymme för skojsigheter på fredagen i och med att man inte börjar före 14 på eftermiddagen dagen efter. Planen är som sådan att vi ska hem till en kompis till honey som fyller år och sedan blir det nog utgång på det, inte alls dumt, för det är evigheter sedan sist.

Nu tror jag minsann det är dags att hoppa in i duschen. Om honey dyker upp i tid efter föreläsningen ska jag nog föreslå en promenad innan det är dags att sticka till jobbet.

Ha en underbar torsdag med er! Kram

Våren - nu kommer du hiiiiit!

måste ju skriva ett lite mer positivt inlägg  Mer än jag som anser att våren gott kunde infinna sig?Om det ändå inte ska bli snö och vinter så kan det lika gärna vara 15 grader varmt och sol! OM jag är frisk imorgon ska jag direkt efter jobbet gå och köpa jackan som jag suktat efter i flera veckor, och då har våren inget alternativt - då ska den bara infinna sig!:)

Så det så! :)

Ännu ett bakslag...

vaknade på ett otrevligt sätt i natt med extrema och obehagliga smärtor i magen och visste därmed vad som väntade mig. Jag är efter ett antal år med allergi van vid detta, men det är lika förbaskat äckligt när det inträffar. Utan att gå in på detaljer kan jag ju avslöja att jag drabbas av maginfluensa  x 100. Så det var bara att plåga sig igenom natten och sjukanmälan på det under morgonen. Hoppas, hoppas på att kunna gå imorgon, saknar jobbet!!Var dessutom hos herr Dr igår pga mit knä som gjort ont i över tre veckor. Misstänk meniskskada som vi får se vad som ska göras åt.

Nåja, nooog med klagande. Annars har jag det under omständigheterna ganska bra. Vi har fått lite ordning på allt som väntar som en följd av min morbrors bortgång. Jag hoppas och tror att det kommer bli så fint som det bara kan bli. Jag bara väntar på den dag jag faktiskt kommer att nse att han faktiskt är borta. Hemska tanke.

Till helgen har jag & min underbara vän Toasty planerat en tripp ner till  centersyd sedan lång tid tillbaka, och den trippen ska verkligen bli av trots allt. Mys som bara den ska det bli.

Nu ska jag nog vila lite igen, soffan är min bästa vän!:)

Ville bara tacka för alla söta hälsningar jag fått av er sötnosar!Det värmer så gott!Ni är bäst!
Vill även passa på att skicka en särskilt hälsning till Miia, ett stort lycka till med namnfesten i helgen!Jag lovar att flytta bilen så alla besökare får plats! :)

Kramar Line, som på bilden faktiskt INTE har plattat håret, ovanligt!

Lite roligt mitt i allt elände


Som sagt, lite roligt i allt elände!:) Hoppas allt är bra med er alla!Kommer snart nytt inlägg, tror jag!:)Ha en fortsatt bra helg!


Min värld har rasat samman...

för tillfället i alla fall. Orkar inte blogga nåt vidare just nu. har tidigare haft fullt upp på jobbet och när jag kom hem för lite helgledigt idag fick jag reda på att min älskade morbror hittats död, bara 49 år gammal. Det är så sjukt overkligt. Jag lovar att höra av mig så fort jag bara kan/orkar.

Massa kramar till er alla underbaringar!Line repar sig alltid...i alla fall så småningom! :)

Snart helg!!

Åh, så skönt det ska bli med lite helg!Då ska det bara njutas, njutas, njutas!:)Idag på jobbet har det varit lugnt, allt har bara gått bra!Ikväll väntar det mys med världens mysigaste kompis. Älsklingen ska ut & roa sig, och jag måste ju hoppa upp tidigt imorgon också. Nu tror jag minsann att jag ska hoppa in i duschen, sedan blir det en runda till maxi och sedan iväg till Everöd. '

Ha en fortsatt mysig kväll!jag återkommer! Kramkram

Full rulle...

Åh, det är egentligen ett väldigt fult uttryck, hmm.. låter ju onekligen märkligt, men men,... :)

Har inte haft tid att blogga alls känns det som. Den senaste tiden har jag verkligen bott på jobbet, och åh, vad jag trivs! Det är så himla roligt där, bra arbetskompisar, trevliga patienter och sen lär man sig precis hur mycket som helst. Dock har jag en benägenhet att inet komma hem i tid, någonsin. Har redan 5 timmar på flexen, men det löser sig väl någon gång!:) Jag kan inte riktigt förklara vad som är så skoj, men det är nog kombinationen av allt tekniskt, möten med patienter, träffar med andra vårdgivare och allt administrativt arbete, vilket är väldigt mycket av tiden.

Nåja, jag ska inte tråka ut er med massa prat om jobbet. Trots massa jobb hann jag faktiskt med att åka till pappa & Jane för att ha examenskalas i efterskott. Åh, vad massa mys de hade ordnat för mig. Petter förljde givetvis också med, och min ena bror med sambo var också där, så mysigt att få träffa dem igen.

Idag är jag ledig, och jag ska bara njuuuta!I eftermiddag ska jag träffa en kompis på atan när hon slutat för lite shopping, :) Så det kan inte bli bättre. Även imorgon är jag ledig, sedan väntar tidiga uppstigningar torsdag och fredag för att återföljas av tre lediga dagar på raken - lyx!:)

Ha en underbar dag med er!massa kramar!


RSS 2.0