Mysdag!!!

Idag är både jag och älsklingen lediga, och en riktigt mysdag är inplanerad!ännu har vi inte riktigt bestämt vad dagen ska innehålla, men jag antar att det ger sig!:) Det känns för övrigt himlans skönt att få vara ledig från jobbet idag, även om jag trivs underbart bra där!:Så himla god stämning och underbar personal. 

Jobb väntar sedan fre, lör, sönd, mån, för att återföljas av två dagars ledigt :) På lördag blir det försenad examensfest/födelsedagskalas hos pappa, mys!Min ena bror kommer ner, så mycket bättre kan det inte bli!

Hoppas ni får en riktigt bra dag så hör jag av mig ikväll!:) 

Kramkram

Slö, lat eller allmänt långsam...

är tre ord som stämmer bra in på mig. I alla fall idag, och andra morgnar när inte plikten kallar. :) Men så fort inlägget är postat ska jag borsta tänderna, byta om och bege mig ner på stan - wohoo söndagsöppet är inte illa för vår lilla stad.

Ska kila inom indiskan och kolla på fina kuddar. Eventuellt blir det lite besök i klädarrfären då jag tycker att det tryter lite i klädväg *hosthost*. Honey ligger fortfarande och sussar efter nattens arbete, men jag hoppas han vaknar snart! :)

Time to go! Ha en myspysig söndag med er! Kramkram!

Våren är i sikte...

iaf i bloggen. Tröttnade på vintertemat och fixade nytt. Bannern är ju inte 100 precis, men det får åtgärdas en annan dag. Har bara slöat framför dator och tv. Pratade nyss med honey, han hade det bra på sin runda. Men snart är det dags för mig att krypa ner i sängen, fast det lockar inte lika mycket som vanligt, när nu älsklingen inte behagar vara hemma... :).


Gammalt foto på oss. Åhh, underbara älskling!Ser fram emot att spendera resten av livet tillsammans med dig. Dessa 6 år som passerat är bara början på en låååång resa tillsammans! - Kärlek-

Idétorka

äääntligen har illamåendet börjat avta och hunger satt in. Vad ska man äta idag?Har ingen mat hemma, varken till mig eller katterna. Honey har precis stuckit iväg för nattjobb.Så, nu när jag kan välja helt fritt vad jag vill ha att äta så kan jag inte komma på nåt alls. Är sjukt sugen på sushi, men orkar inte gå ner på stan och handla. Hehe, sicka problem man kan ha.

Det får nog bli en sväng till maxi, så kan jag inhandla mat till Beppe & Baloo och samtidigt fixa lite godis till mig själv, jammy!

ja, nu får jag väl kila då. Hoppas ni får en mysig lördagkväll!

Trots...

Ja, nu trotsar vi vind & regn och beger oss ner på stan...! :) Hoppas på lite trevlig shopping och definitivt avtagande illamående!

So long!:)



Jag & Petter en något mindre blåsig dag :)

Längtan...

efter lite sol, värme och ren njutning är enorm idag. Hur är det bara möjligt att det ska vara så fruktansvärt tråkigt väder när det är helg och man faktiskt är ledig? :)Bjuder på lite bilder från min & Petters resa till Rhodos i somras. Längtar som en tok efter nästa semester! :)


Första kvällen på plats på Rhodos
 Hamnen i Rhodos stad
 Samma som ovan
 Honey i grönskan... :)
 Vår fina strand i solnedgången
 Vy över världens vackraste hav i Lindos :)
 Husen i Lindos
Vy över Lindos igen
Jag, störtkrukan & scootern Tom kollar på den sönderbrända utsikten.
Underbart mysig restaurang uppe i bergen
Badar i Afandou
Min fina älskling
Jag på väg mot finmiddag i Ixia
Tvåårig förlovningmiddag på restaurang nere vid vattnet
Brundbränd, sliten och otroligt trött på väg hem från Rhodos

Nu är det nog dags att sluta dagdrömma och bege sig ner på stan. Mår dock inget vidare då jag av misstag lyckats få i mig ägg (från ca 1 msk glass igår!). Men en ledig lördag ska det njutas av!:)

Kram och hej!




 

Mitt nya liv...

har börjat. 5 hela dagar har ju hunnit med. Jag pratar om mitt liv med arbete och det liv jag lämnat som student. Ännu så länge känns det himla bra, om än aningen förvirrat. Avdelningen är bra och personalen snäll.. Har 1,5 vecka kvar att gå bredvid, hoppas på att ha kommit in i det ordenligt då!:)

Igår pratade jag med min handledare på rehab, och mitt överträde till dem i maj aktualiserades. Det känns väldigt konstigt att tänka tanken att jag antagligen bara har 3 månader kvar på mitt jobb innan det är dags att sluta. Men jag vill ju sååå gärna vara på rehab, så när allt är klart kan jag inte vara lyckligare. :)Då återstår ju bara den mindre roliga biten att säga upp sig, men det måste jag ju bara klara.

Gårdagen spenderades till största delen hemma med älsklingen, Vi lagade lasagne, den är såå underbart god! :) Sedan körde vi en sväng hem till F & H och fikade och tittade på Lets dance och snackade endel strunt!

Idag blir det nog en runda på stan, trots allt regn, har man fått lön så har man... :) I kväll ska Petter jobba och jag ska träffa A & J för ost och vinkväll. Dessvärre blir det nog Loka istället för min del eftersom bussarna går som dom går, men det ska bli himlans trevligt.

Återkommer senare under dagen! Kramkram på er alla så länge!

Leg. Sjuksköterska UPPDATERAD

Publicerade detta inlägg precis efter examen, men bilderna blv helt knasiga, så jag gör ett nytt försök

å var man då äntligen färdig. Skolan är slut och arbetslivet väntar. Imorgon vid den här tiden har jag redan avverkat min första dag som sjuksköterska, läskigt, men ack så spännande! :) Examensdagen var helt underbar. Vi började med att samlas för brunch i skolan vid 10, god buffé och skumpa är inte fel. Vid ett var det dags att bege sig till kyrkan, underbara älsklingen hämtade upp 4 av oss så vi slapp åka buss. Cermonin i kyrkan gick väldigt fort och man blev rent yr i huvudet av alla människor som var där och alla fotoblixtrar som lyste upp hela tiden. När cermonin i kyrkan var över blev det en och annan känslomässig tår för många. Efter lite kramar var det dags att bege sig hem för firande med familjen & vänner -. mys! Lägger upp lite bilder från dagen, fler kommer kanske senare!:) Övriga helgen har bjudit på mys med vänner, besök hos svärmor & svärfar och umgänge med honey! Imorgon är det som sagt var första dagen på nya jobbet, återkommer med uppdatering om detta på tisdag, eller kanske imorgon. Jobbar 14-22, så jag får se om jag orkar skriva nåt imorgon! Hoppas ni haft en underbar helg! kramkram

Två söta töser, Ramute & Sanna

Tim & Heidi

Klassen samlad och Line har gömt sig :)

Delar av klassen äter brunch

På väg in i kyrkan

Tar emot det efterlängtade examensbeviset och broschen.

Fotografering

En glad, nyfärdig sjuksköterska

Och en ledsen variant... :)

Fotografering utanför kyrkan - glad igen!

Mys med töserna efter att de andra gästerna gått hem!

Uppdaterar om veckan snart igen... :)

långsam...

är precis vad jag är. Segare än segaste kola. Men jag har i alla fall fått på mig kläder och en liten aning smink :). Har inte begett mig till maxi ännu, men kanske hinner med det senare. Annars får det bli imorgon. Beställde nyss pizza, åh, vad gott det ska bli! Imorgon ska jag ha världens mysdag tillsammans med världens underbaraste kompis!

Kvällen får jag nog spendera med att försöka fixa lite snyggt här inför fredagen. Hoppas ni haft en mysig dag!

Arrivederci

Krasslig..

ja, usch, är frusen, febrig och trött, men annars är allt bara bra. Hade en supermysig dag med två underbara töser i Malmö och Lund igår. Kvällen spenderades på Rosegarden tillsammans med i princip hela underbara klassen. Mums, vad god mat och vilket trevligt sällskap. Nu har vi bara 2 dagar kvar i samma klass innan vi splittras för att äääntligen få börja jobba. :) Lite synd att jag inte mådde helt 100 igår kväll, men jag ahde himla trevligt i alla fall. Rosegardens buffé rekommenderas varmt. Man fick välja på kycklingspett med jordnötssås/vegetariska vårrullar till förrätt, underbar wokbuffé med massa grönsaker, kött, fisk och annat till och som efterätt ingick friterad banan med sirap och två sorters glass, mums! allt detta för bara 168:-.

Nu ska jag nog se till att få på lite smik och lite vettiga kläder. Måste bege mig till maxi för att handla det sista inför examensbuffén här hemma på fredag!om inte förr så looovar jag nya bilder efter examen. Känner mig inte direkt i skick för någon fotografering idag.

Ha en fortsatt fin dag! Kramkram Line

Mys-söndag...

är precis vad jag och älsklingen har haft idag. Massa tv-tittande, man kan ju inte missa alla skidor, en runda till affären för att handla inför fredag, långpromenad i mörkret och fikamys i soffan alladeles nyss. Imorgon ska jag hoppa in extra på mitt gamla sommarjobb, känns konstigt att avverka sista dagen som undersköterska :). På eftermiddagen imorgon vet jag inte riktigt vad som händer, men alltid är det nåt. En timmes löpning är givet, det  blev ju inget av den varan idag.

Nu ska jag hoppa i säng, men måste först plocka fram mina saker till imorgon. Avslutar med några bilder!

pozzo di sonno/ Line

Mina söta pojkar! I brist på små riktiga sötnosar :)

 Hehe, en något udda bild på min examensklänning. Den är finare än vad den ser ut!Man kan också skymta min gamla, högt älskade nalle Isidor nere till vänster!

En någpt sent upplagt bild på mig, gigantiska julgranen och honey. Han ställde upp på att synas i bloggen för en gångs skull. Tilläggas bör att ca 50 cm av granen fick kapas för att vi över huvud taget skulle få in den i vårt vardagsrum!:)




Update!:)

Ja, så var det äääntligen dags för en uppdatering igen!:)den blir dock inte så lång, återkommer med mer imorgon och framförallt lite bilder!:) I torsdags besökte jag skägg &n lockar och fixade till mitt hår, som var rent förfärligt!Åhh, vad nöjd jag är. Malin, som frisören heter är grym, verkligen!:). Igår träffade jag en kompis på stan, vi gick och kollade lite på examenspresenter till varandra, sedan blev det en promenad till kvantum för att handla billig kycklingfilé. Givetvis, när honey hämtat upp oss och vi befinner oss i Åsum kommer vi på, ojdå, vi glömde ju att köpa den där kycklingfilén. Så det var bara för honey att vända bilen och köra tillbaka till stan. Slutligen var vi i alla fall på plats, och blev bjudna på en underbart god kycklinggryta och god fika till efterätt.

Idag har jag äntligen investerat i en kofta som passar till min examensklänning. Hoppas jag blir fin i det på fredag. Ojoj, det är inte klokt, på fredag tar jag examen! Heeeelt galet.

En tråkig sak i veckan var ju helt klart att jag avverkade min sista dag på Stafvres, men en positiv sak är jag jag till nästan 100% fått jobb där från maj och framåt...åhh, vad underbart!:)Jag är visserligen enormt glad över att jag fått jobb på csk tills vidare, men att få komma till rehab redan i maj är ju bara toppen. Underbar personal, underbart jobb, underbara arbetstider (för det allra mesta mån-fre 7-16 och bara var 5.e helg). Grattis till Line! :)

Nu har jag nästan precis kommit hem från gymmet och en löptur på drygt en timme, underbart!Så nu kan jag med gott samvete mysa ner mig i soffan tillsammans med älsklingen och lite glass & chokladsås. jammy!

På tisdag blir det en tripp till malmö på dagen och en mysig middag på rosegarden tillsammans med alla i klassen på kvällen. Vi hörs imorgon bejbs!och då vankas det lite bilder. 

Massa kramar till alla sötnosar 

Det märks...

...ganska tydligt när honey-bunny inte är hemma... :)Kvällsmaten blev efter en lååång tids funderande mina högt älskade kolakulor, en supergod bulle med välrden äckligaste ost (fast den är i och för sig rätt okej, men såå plastig :) ). För att verkligen väga upp min stolthet för dagen, att jag faktiskt sprang en timme idag (vilket var rätt länge sedan sist), kommer måltiden avslutas med en liten skål naturgodis, så stod man plötsligt på plus-minus noll igen. Men vad gör väl det...jag kan ju alltid springa en timme imorgon också...hehe.  

Veckorevyn inhandlades också för första gången på evigheter, det ska bli såå mysigt att gosa ner sig i soffan tillsammans med mina småkillar och läsa. Har kvällen till ära snott honeys enorma tröja, massa mys!


 Osten ser verkligen ut som den är gjord av plast, vill nog inte titta på innehållsförteckningen:). Inte ser den god ut precis, men vad gör man när man är lat? :)
Men brödet är iaf Polarkraft extrem, vad som nu är extremt med det låter jag nog vara osagt, men gott är det :)



Mina underbart goda kolakulor med yoggi. Jag vet inte hur många jag ätit under mina tre års pluggande nu på högskolan!:)Om ni inte provat dem ännu, gör det!:)

Till min stora sorg har de slutat med att sälja torkade äppelbitar på maxi. De var nog det godaste av allt som finns i den butiken!:)

Tadaaa, hoppas nu den lyckas förgylla min söndagskväll :)


Hoppas ni haft en underbar helg!Det har jag,  men den berättar jag mer om sen!

Hej hopp!

Tillbaka igen

på praktiken, där jag nu bara har 5 ynka dagar kvar. På onsdag nästa vecka är sista dagen avverkad, och nästan två veckors ledighet väntar. På tal om det levererade mammas sambo min exmensklänning igår, åhh, den är såå fin tycker jag!Även älsklingen tyckte det, så jag är mer än nöjd!:) Nu nmåste jag bara ragga rätt på en kofta eller liknande som passar till, och ett par leggings var det visst också...!

Idag har jag då varit tillbaka på rehab för första gången på flera veckor. Jag måste medge att jjag var något ringrostig, även om jag under eftermiddagen fick sköta allt själv, och tror att jag lyckades ganska bra.

igår lyckades jag faktiskt få ut älsklingen, kanske i kombination med att jag lockade med den obligatoriska pizzan ;). Ikväll är det tänkt att vi ska åka över till svärmor och svärfar med svärfars ena julklapp som blev aningen försenad...Hoppas på att de bjuder på lite kvällsfika. Alltid lika mysigt att komma ut på besök iaf :) 

Sen längtar jag till fredag, då jag och min älskling har en dejt!:)

Nu ska jag nog mysa lite med älsklingen i soffan!Hoppas ni haft en underbar dag!

Kramkramkram

Nytt år - ny tillvaro

ja, så är det då 2008, året då både jag & älskling lämnar studentlivet och börjar arbeta. Det ska bli såå himla skönt att kunna komma vidare i livet med allt!:) Spännande kommer det också bli då vi eventuellt kommer flytta och bosätta oss på annan ort beroende på var älsklingen får jobb.  

Gårdagens kväll spenderadesi Nosaby hos S & P, samt en massa andra människor.Vi hade knytkalas med massa god mat:). Vid tolvslaget tittade vi på raketer och skålade i champagne!Vid två kom vår skjuts och vi for hem till söder igen! Tack alla för en underbar nyårsafton!

Dagen har hittills bara innefattat mys i soffan och scones, skönt!Jag hoppas på en promenad i eftermiddag, men jag tvivlar på att älsklingen vill detsamma :).

hoppas ni hade en mysig nyårsafton och att ni får en mysig nyårsdag!

Gott nytt år!Kramkram

RSS 2.0